maandag 27 september 2010

Authenticiteit: The Body Shop

Een authentiek merk is voor mij een merk dat dicht bij zichzelf blijft, een sterke overtuiging heeft en hier ook trouw aan is.

The Body Shop doet op zekere hoogte precies hetzelfde als Lush, een merk wat eerder is genoemd tijdens de lessen; er worden geen ingrediënten gebruikt die belastend zijn voor het mileu en het verpakkingsmateriaal is 100% recyclebaar. Het merk wil hiernaast niet alleen de aarde beschermen, maar zet zich ook in voor de mensen die er leven.
The Body Shop is zo ‘fair trade’, zet zich in voor vrouwen over de hele wereld die het slachtoffer zijn van huiselijk geweld en zorgde voor ‘awareness’ voor de grote wereldwijde HIV en AIDS problematiek.

The Body Shop probeert op deze manier niet alleen de aarde te beschermen, maar ontfermt zich ook over de mensen die er van afhankelijk zijn. Dit is het ideaal waarmee het merk 30 jaar geleden is opgericht en dit is het ideaal waar nu nog steeds mee gewerkt wordt. Dat is voor mij authentiek.






-Angelique

Geen opmerkingen:

Een reactie posten