Vrouwen zijn nog altijd grootgebruiksters op het gebied van verzorgende producten. Desondanks gaan ook steeds meer heren overstag en gaan slaan heerlijk aan het scrubben, maskeren en hydrateren ná het scheren. Gebeurde dit voorheen vaak door een stiekeme lik uit de potjes van de vrouw des huizes, tegenwoordig heeft menig man dusdanig veel verzorgende producten in de badkamer staan, dat je er als moderne Eva bijna jaloers op zou worden! Producten voor echte mannen dienen doelgericht hun gevoelswereld en behoeften aan te spreken. Dit, zowel in de formuleringen (fris, niet plakkerig, snel in de huid trekkend, subtiele parfumering) als in de uitstraling van de verpakkingen (sobere kleuren, metallic looks, hout, leer, rubber etc…).
Zelfs de meest verzorgingsbewuste Adams wisten tot nu toe zelden of nooit de weg naar de spa- en beautyinstituten te vinden. Of ze durfden deze stap mogelijkerwijs niet te nemen als ‘sterke’ geslacht, vanwege het ego? Daarom moet naast het behandelingsaanbod en de producten ook de inrichting van wellnessbedrijven meer doelgericht de gevoelswereld én specifieke behoeften van mannen aanspreken. De “Spa Impressies Mannenwerelden” op de beautybeurs in 2008 in Düsseldorf toonde daarom, hoe dit in het schoonheids- of wellnessinstituut verwezenlijkt kan worden.
De Messe Düsseldorf en het Deutsche Wellness Verband, die de overkoepelende verantwoordelijkheid voor de speciale show dragen, hebben hiervoor destijds met Joachim Hallwachs, hallwachs & partner – the design company (Bad Ragaz) en Sylvia Glückert, Wellconsult (München), twee gerenommeerde experts binnengehaald voor de uitvoering hiervan. Onder de titel “PLEASURE: for men only” toonde Joachim Hallwachs een totaaloplossing die in elke body- en beauty behandelingsomgeving geïnstalleerd kan worden. Deze designer weet precies wat stoere mannen willen: noest wortelhout, stevig zwart graniet, edel leer, matglas, high-end tv- video- en soundsystems, glasvezel en bijzondere lichttechnieken. Zo luxe en mannelijk als de omgevingssfeer is, zo functioneel en efficiënt wordt deze ruimte benut. Helder, duidelijk en vooral no-nonsense! Op slechts 36 m2 bevonden zich een behandelruimte, een douchetempel, een sauna- en badnissen. Het geheel vormde een all-in-one treatment suite, die mannen moest verleiden als ware het een exclusieve Italiaanse sportwagen.
Dat Welness voor mannen booming business is, is ook in Belgie opgevallen. Onze zuiderburen hebben namelijk in hartje Anvèrs Total Male Concept. Een compleet wellness centre speciaal voor mannen. Zelf omschrijven ze het als:
"Een verzorgd uiterlijk is niet alleen aangenaam om naar te kijken, maar straalt ook gezondheid en succes uit, mannen hebben er dus enkel baat bij om hun huid goed te laten verzorgen.
In volledige privacy kan de man bij Total Male Concept terecht voor professionele behandelingen op maat naar hun individuele behoeften. Dit alles met diverse hoogstaande producten - aangepast aan de mannenhuid - en vrijblijvend professioneel advies.'
Ik, als vrouw zijnde kan van dit heugelijk nieuws alleen maar heel gelukkig worden. Kom maar op met die verzorgde mannenhuidjes!
- Anouk Schepers -
Time to De-stress
Geen opmerkingen:
Een reactie posten