Gasten willen in 2010 nog best uit eten gaan maar dan wensen ze service, free refill en brengen hun eigen wijn mee. Dat voorzien de trendwatchers van So PR en HBMEO in hun trendlist 2010.
Sober-de-luxe is het motto voor 2010. Oftewel kwalitatieve soberheid. Dat betekent dat consumenten in mooie dingen en in zichzelf investeren maar wel selectief. Uit eten gaan past in het patroon. Service staat daarbij hoog in het vaandel. Net als free refill voor koffie en het meebrengen van eigen wijnen.
Op productgebied maakt de gekookte aardappel een comeback. Kibbeling is de nieuwe sushi en vegetarisch eten neemt toe. Kwaliteitsfilterkoffie, de rolmops en casavefriet zijn de modeproducten voor 2010.
Wat betreft wijnen raken lichte wijnen zoals vinho verde in. Kwaliteitsbubbels als champagne, crémant de Bourgogne en DOCG Prosecco zijn trendy. Net zoals als whisky sour, campari soda en gin. Op biergebied zijn bananen-, gember- en kokosbier trendy.
Bart Delien
Geen opmerkingen:
Een reactie posten