vrijdag 4 maart 2011

Ode aan Utrecht Colin Benders



Animatiefilmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=bfOMBeY8tmk


Utrecht is sinds vorig jaar begonnen met een campagne om de stad meer als stad van kennis en cultuur te promoten. Op dit moment associëren mensen Utrecht vooral met 'gezellig' en minder met kennis en cultuur terwijl de stad dit wel als dé kracht wil profileren. Uiteindelijk wil de stad op deze manier meer bedrijven, studenten en toeristen aantrekken. Hiervoor heeft de citymarketing een aantal leuke initiatieven bedacht onder de (helaas wat simpel bedachte) slogan: Utr-ECHT.
Zo zijn er vorig jaar februari 's nachts op het Domplein en op 14 andere locaties een serie affiches geplaatst. Een maand lang zijn deze te zien geweest. De serie affiches heeft de naam 'Ode aan de stad' en vertelt het verhaal van Utrecht in woord en beeld.

Colin Benders van Kyteman, ook afkomstig uit Utrecht, componeerde voor deze campagne de muziek, ook genaamd ‘Ode aan de stad’. Samen met een animatiefilm die het verhaal van Utrecht vertelt, onderstreept het de echtheid van de stad. Hiermee wil citymarketing Utrecht de stad attractiever, inspirerender en aantrekkelijker maken en inwoners en bezoekers het gevoel van 'love thy city' te geven.

http://www.utrecht.nl/smartsite.dws?id=33031

Mike van de Bor
-Love thy city/Urban pride-