dinsdag 28 september 2010

Authenticiteit: "Het streekproductenwinkeltje"

Bij authenticiteit spelen voor mij een aantal begrippen een belangrijke rol, namelijk:
- Uniek
- Origineel
- Echt
- Geloofwaardig

Mijn ultieme beleving van ‘Authenticiteit’ is: “Het Streekproductenwinkeltje”

Het is een regenachtige namiddag. Ik rij vanuit Tilburg in de auto richting het ‘Land van Maas en Waal’ waar ik mijn jeugd heb doorgebracht. In Afferden een klein plaatsje in de buurt van Druten stap ik uit de auto. De geur van gemaaid gras en gierlucht komt mij tegemoet. Naast een grote ouderwetse boerderij met rieten kap staat een klein winkeltje. Ik veeg mijn schoenen af en duw de deur open. Op het geluid van het klinkende deurbelletje komt een oudere vrouw aangelopen. Klompen, haar onder een doekje en geen make-up. Ik bestel een doosje eieren, een zak elstar appelen, punt graskaas en vraag om een potje ingemaakte jam. Uiteindelijk reken ik af met losse euro’s (een pinautomaat is namelijk niet aanwezig) en verlaat het winkeltje met een tas vol met overheerlijke streekproducten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten