dinsdag 21 september 2010

I AMSTERDAM: urban pride


I amsterdam is het nieuwe motto van Amsterdam en regio. Het is de vlag op de city marketingplannen die het afgelopen jaar zijn gemaakt. Het motto is een van de middelen om Amsterdam internationaal op de kaart te zetten. I amsterdam is goed te onthouden en spreekt aan. Dat bleek uit het vooronderzoek. I amsterdam begint in Amsterdam en regio en waaiert in de loop der jaren uit over de wereld. Het concept is ontwikkeld door KesselsKramer en is inmiddels als merk gedeponeerd.

Waarom een nieuwe city marketingaanpak? Omdat de concurrentie tussen steden in Europa steeds sterker wordt. Steden laten daarom hun sterke kanten steeds nadrukkelijker zien, om de gewenste bezoekers, bedrijven en bewoners te trekken. Amsterdam en regio willen hun ondernemende, innovatieve en creatieve kant  tonen. Daarin zijn wij al eeuwen sterk geweest en daarmee onderscheiden wij ons in de wereld.

Amsterdammers zijn erg trots op hun stad en dat willen ze maar al te graag showen aan de buitenwereld, hun urban pride

- by Cheryl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten